Nie sú nové, ale vyprané v Perwolle.

25. července 2011 v 16:10 | Julča |  Téma týždňa
Poviem to hneď na rovinu: nenávidím reklamy. Je to len prostriedok na oblbovanie ľudí a privádzanie ich do nepríčetnosti, napríklad keď v televízii pustia blok reklám práve vtedy, keď bol film v najlepšom.
Ale teraz vážne. Svet si už bez reklám nevieme predstaviť. Reklamy sú všade. V televízii. V rádiu. Na každej druhej stránke časopisu. Na bilbordoch vedľa ciest. Pred reklamami sa proste nedá utiecť. Pravdou ale je, že reklamy sú dôležité. Ako by sme sa dozvedeli o novom obchode, ktorý otvárajú na druhom konci mesta? Ako by sme sa dozvedeli o novej riasenke od Rimmelu, keď nie z reklamy? Odkiaľ by sme zistili, že v tom a tom nákupnom centre sú práve výpredaje? Musia si spraviť reklamu, aby to vôbec malo význam. Načo by ten obchod otvárali, keď by o ňom ľudia nevedeli? Načo by predávali riasenku, keď by ženy ani nevedeli, že existuje? Jasné, ľudia by sa o tom aj tak dozvedeli, ale reklama je tak či tak najľahší spôsob, ako k ľuďom dopraviť potrebné informácie.


Na druhej strane, reklamy vedia byť aj otravné a vo väčšine prípadov poriadne trápne. A takých by som vedela vymenovať nespočetne veľa. Napríklad veta "Nie sú nové, ale vyprané v Perwolle." je tak otrepaná, až to nie je možné (aha a určite väčšina z nás nosí 5-litrovú fľašu Perwollu v kabelke). Alebo reklamy "Môžem mať jej mobil" a "Kde je Šani?" tiež nestoja za veľa. (A to nehovorím o hesle "Keď nie si online, neexistuješ.", čo je nielenže blbosť, ale aj podporuje ľudí, teda hlavne deti, aby väčšinu voľného času presedeli za počítačom.) Alebo reklama na Dobrú mámu, kde mama a deti sedia za stolom a akože rozprávajú s olnými ústami, to mi tiež príde neskutočne trápne. A "XXXLutz tatatata...", "Už 125 let dávají maminky svým dětem Coca-Colu" (teda neviem, ako vy, ale mne rodičia NIKDY nedali piť Coca-Colu, lebo vedia, aký je to humus) a takto by sa dalo pokračovať...
Reklamy ma vedia aj poriadne naštvať, napríklad keď pozerám film a blok reklám púšťajú každých 15 minút. (Druhá vec ale je, že človek si počas filmu potrebuje vybaviť rôzne veci, takže niekedy sú tie reklamy dosť vhodné.) Napríklad ma ale zaráža reklama na Fa - dezodorant a telové mlieko, v ktorom žena oblečená len v spodnom dieli plaviek bez problémov ukazuje svoje prsia alebo reklama na nanuk - Mroža, z ktorej polovicu tvoria zábery polonahých mužov. Čím sa snažia zaujať tieto reklamy? Peknou vôňou sprchového gélu a lahodnou chuťou Mroža? O tom silne pochybujem.
Nájdu sa však aj pekné, vtipné alebo niečím zaujímavé reklamy. Napríklad predvianočná reklama s malým dievčatkom a jej otcom, ktorí sa rozprávajú o prasiatkach - "Oci ? A bude mať aj také veľké zahnuté zuby dohora ?". Priznajte sa, kto túto reklamu nemá rád? :) V poslednej dobe sa tiež našlo niekoľko reklám, ktoré sú aspoň trochu zaujímavé. Napríklad (teda aspoň mne sa tieto reklamy páčia) reklama na Old Spice s černochom, ktorý vonia tak, ako by mohol voňať aj váš muž; zubné protézy pre psov, ktoré vôbec nie sú potrebné, lebo je tu Pedigree Denta Stix; instalatér Jarda (ale ten po pár počutiach-videniach tiež prestane baviť), reklama na Google...
A teraz prečo od televízie. Reklamy sú predsa aj na iných miestach. Napríklad na blogoch. Každý z nás pozná trápne reklamy prihlúplych dievčatiek v štýle "Prepáč, ale robím si reklamu na svoj blog...", "Zvýšila som ti návštevnosť o jedného človeka, oplatíš?" alebo "Dnes večer sa na mojom blogu koná párty, neprídeš? P.S. Prepáč za reklamqu.". Nielenže sú tieto reklamy hlúpe, ale hlavne je vrchol úbohosti, keď niečo také autorka napíše k článku, ku ktorému sa to vôbec nehodí, napríklad k výlevu srdca, lebo mi umrel pes. (Za natoľkoto nevhodné komentáre mám chuť utŕhať hlavy.)
Alebo reklamy v časopisoch. Je v poriadku, keď k článku, ako nalíčiť a učesať na ples, prihodia reklamu na nejakú značku kozmetiky, prípadne laku na vlasy. Ale keď celú jednu stranu zaberá reklama na vložky alebo nové telové mlieko od Nivey a na ďalšej strane tá istá reklama, len v menšom formáte, to mi zrovna náladu nevylepší. Ok - nedá sa povedať, že by ma to vyslovene naštvalo, tiež je pravda, že aj tie firmy platia časopisom, keď zverejnia ich reklamu, ale keď polovicu časopisu tvoria reklamy...
Zhrnula by som to tak, že reklamy boli, sú, aj budú. Či už ich máme radi, alebo nie, stále nám budú otravovať život a pravdepodobne sa ich nikdy nezbavíme.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 skotyhopribeh skotyhopribeh | E-mail | Web | 26. července 2011 v 17:15 | Reagovat

Ahoj přijď pomoct týraným koním. Napiš petici proti týrání koní. Nenech dále trápit týrané koně. Nezaslouží si to. Zaslouží si lepší život.

2 Kvakva Kvakva | Web | 27. července 2011 v 19:24 | Reagovat

tak hej, kto by chcel prázdniny presedeť doma...to je aj môj problém :/

3 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 5. srpna 2011 v 13:29 | Reagovat

Hej, máme oblíbené stejné reklamy :) Hobrý článek, reklamy jsou jedna velká manipulace. Ale na lidaské blbosti se dá nevjíc vydělávat, i když myslím, že nepovedená reklama spíš odrazuje, ale koho všeho napadne, že to, co propagují je strašná blbost?

4 Julča Julča | Web | 5. srpna 2011 v 19:58 | Reagovat

[3]: Presne. Niektoré reklamy sú fakt trápne, hlúpe a človek pri nich nevie, či sa smiať, alebo plakať... A aj napriek tomu v televízii stále chodia. A tí, ktorí tie reklamy tvoria, si asi naozaj neuvedomujú, čo vypúšťajú do sveta.

5 cheap bridemaid dress cheap bridemaid dress | E-mail | Web | 11. ledna 2013 v 18:33 | Reagovat

Informed decision-making comes from a long tradition of guessing and then blaming others for inadequate results. - Scott Adams
http://www.isdress.org

6 best iwc replica watches best iwc replica watches | E-mail | Web | 18. ledna 2013 v 5:19 | Reagovat

Q. Why did the man at the orange juice factory lose his job?
http://www.begwatches.net/iwc.html

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama